Număr curent Arhivă Căutare Condiţii de redactare Colegiu editorial Colectiv redacţional Despre noi
 
Volumul 1, Numărul 2
 

Comunicarea de marketing – o analiză din perspectiva evoluţiei opticii de marketing
Marketing Communications: A Marketing Evolution Historical Perspective

Rezumat:

Comunicarea de marketing a devenit un fenomen extrem de important prin amploarea şi implicaţiile sale asupra vieţii organizaţiilor şi a societăţii în general. Ca şi individul, organizaţiile se află într-o permanentă comunicare cu componentele mediului în mijlocul căruia îşi desfăşoară activitatea. Succesul unei organizaţii, atât din punct de vedere economic şi financiar, cât şi pe plan social, este condiţionat de modul în care managerii organizaţiei abordează problemelelegate de iniţierea şi derularea procesului de comunicare. O incursiune în istoria comunicării specifice marketingului este utilă pentru înţelegerea locului pe care îl ocupă în activitatea de ansamblu a unei companii şi a rolului pe care îl joacă în politica sa globală. Atât din punct de vedere practic, cât şi pe plan conceptual, comunicarea de marketing s-a dezvoltat în strânsă legătură cu filosofia de marketing. Dacă vechiului concept de marketing îi corespunde o comunicare raţională, axată pe produs şi pe caracteristicile fizice ale acestuia, noul concept de marketing determină organizaţiile să-şi modifice discursul, introducând comunicarea bazată pe argumente emoţionale. În acest context, rolul mărcii, ca vector comunicaţional, devine esenţial.
 

 

Autor:

Ioana Popescu

Academia de Studii Economice
 

Download:

textul articolului

 

© 2007 Revista de Marketing Online