Număr curent Arhivă Căutare Condiţii de redactare Colegiu editorial Colectiv redacţional Despre noi
 
Volumul 1, Numărul 2
 

Tehnologii informatice inteligente de accesare a bazelor şi depozitelor de date de marketing
Intelligent Marketing Database Access Technologies

Rezumat:

Īn mod tradiţional, una dintre cele mai importante şi mai frecvente activităţi ale unui departament de marketing constă īn gestionarea unor volume mari de date acumulate de-a lungul timpului, de consultare a variate baze de date cantitative, de grafică sau multimedia in stare offline sau online, orientate spre piaţă (market-oriented), date care provin din cercetările de marketing, de la alte organizaţii şi care impun operativ consultarea interactivă şi de o manieră flexibilă şi consistentă prin operaţii de integrare, sintetizare şi agregare, de reorganizare şi stocare, de gestionare şi procesare īn raport de obiectivele de marketing. Acestea se constituie īn surse de informaţii esenţiale īn procesul de fundamentare a deciziilor, atāt la nivelul activităţilor de marketing, cāt şi īn ansamblul organizaţiei. Tehnicile moderne din domeniul IT&C fac īnsă posibilă o analiză mult mai rapidă şi mai eficientă a acestor date, practic īn timp real, īn ciuda eventualelor distribuţii geografice. Această lucrare īşi propune prezentare unor situaţii teoretice şi practice īn care tehnici de tip OLAP sau data mining eficientizează activitatea profesioniştilor īn domeniul marketingului.
 

 

Autor:

Gheorghe Orzan

Academia de Studii Economice
 

Download:

textul articolului

 

© 2007 Revista de Marketing Online