Număr curent Arhivă Căutare Condiţii de redactare Colegiu editorial Colectiv redacţional Despre noi
 
Volumul 1, Numărul 2
 

Particularitati ale auditului de marketing si analiza SWOT in sectorul financiar – bancar
Characteristics of the marketing audit and SWOT analysis in the financial banking sector

Rezumat:

Evoluţia sectorului financiar-bancar pe parcursul ultimelor decade a fost marcată de schimbări majore ale mediului de afaceri, datorate în principal privatizării, diminuării restricţiilor legislative şi modificărilor tehnologice survenite în cadrul acestui sector economic, în multe ţări europene, inclusiv în România. Analiza mediului de marketing devine în acest context un proces esenţial în încercarea organizaţiilor financiar-bancare de a dobândi noi avantaje concurenţiale, reprezentând o etapă obligatorie în procesul de planificare strategică. Analiza sau auditul de marketing conţine atât o componentă de natură internă ce se focalizează asupra cercetării variabilelor aflate sub controlul direct al organizaţiei (auditul intern), cât şi o componentă de natură externă, cuprinzând analiza ansamblului de factori exogeni organizaţiei, ce îi influenţează activitatea în mod permanent (auditul extern). Analiza SWOT reprezintă o tehnică des utilizată de managementul organizaţiei în sistematizarea informaţiilor colectate în urma realizării auditului de marketing sub forma punctelor forte şi slabe ale întreprinderii, precum şi a oportunităţilor şi ameninţărilor identificate în mediul extern.
 

 

Autor:

Alina Filip

Academia de Studii Economice
 

Download:

textul articolului

 

© 2007 Revista de Marketing Online