Număr curent Arhivă Căutare Condiţii de redactare Colegiu editorial Colectiv redacţional Despre noi
 
Volumul 2, Numărul 1
 

Abordari macro si microeconomice ale competitivitatii în sectorul serviciilor
Macro and Microeconomic Approaches of Service Market Competitiveness

Rezumat:

Problemele competitivitatii (definire, masurare, factori determinanti, strategii de crestere etc.) pot fi abordate, prezentând elemente de diferentiere dar si elemente de interconditionare la nivel microeconomic (al firmelor, organizatiilor etc.), dar si la nivel mezoeconomic (al sectoarelor economice sau ramurilor), macroeconomic (la nivelul unei tari) sau chiar megaeconomic (al unui numar de tari – cum ar fi UE). De asemenea, competitivitatea unei firme, ramuri, tari, etc. poate fi privita la un moment dat statistic, prin aspecte cum ar fi: cota de piata detinuta, profitabilitatea sau pozitia în comertul mondial sau pe termen lung, dinamic. La cel de-al doilea caz, competitivitatea unei firme, de exemplu, este privita ca abilitatea sa pe termen lung de a prospera într-un mediu economic concurential. La fel, la nivel macroeconomic, competitivitatea unei natiuni poate fi privita ca abilitatea tarii de a realiza o crestere economica pe termen lung într-un asemenea mod încât structura sa economica sa se adapteze eficient la evolutia economica mondiala (vazuta ca evolutie a comertului mondial (Bienkowski, 2006). În acest context, studiul nostru evidentiaza teorii clasice si moderne ale competitivitatii, reliefând principalii factori care o influenteaza, la nivel macro si microeconomic. Sunt, de asemenea, puse în evidenta si exemplificate cu date concrete modalitatile de evaluare a competitivitatii serviciilor la nivel macro si microeconomic, pe rezultatele acestor evaluari fiind fundamentate strategiile de crestere a competitivitatii firmelor din sectorul tertiar.
 

 

Autori:

Maria Ioncica

Academia de Studii Economice
Eva-Cristina Petrescu

Academia de Studii Economice
Diana Ioncica

Academia de Studii Economice
 

Download:

textul articolului

 

© 2008 Revista de Marketing Online