Număr curent Arhivă Căutare Condiţii de redactare Colegiu editorial Colectiv redacţional Despre noi
 
Volumul 2, Numărul 1
 

Managementul portofoliului de produse īn planificarea strategica de marketing utilizānd metoda Boston Consulting Group
Product Portfolio Management in Strategic Marketing Planning using Boston Consulting Group Method

Rezumat:

Instrumentele de analiza de portofoliu utilizate in analiza portofoliului de produse oferite pe piata business to business au in vedere atractivitatea pietei, competitivitatea produsului si ciclul de viata a produsului si a pietei in general. Acestea au in vedere modalitatea in care prin utilizarea unor instrumente precum ciclul de viata a produsului, metoda Boston Consulting Group, matricea General Electric sau matricea Arthur D. Little companiile de pe piata business to business pot obtine raspunsuri la intrebari precum care din produsele din portofoliu sunt profitabile, in care ar trebui sa investeasca, care ar trebui sa le dezvolte sau la care ar trebui sa renunte. Se doreste prezentarea in cadrul lucrarii a modului in care se intercoreleaza atractivitatea pietei, competitivitatea companiei si ciclul de viata a produselor sub forma metodei de analiza de portofoliu Boston Consulting Group cu scopul realizarii unui management de succes a portofoliului de produse.
 

 

Autori:

Stefan Caescu

Academia de Studii Economice
Florin Tudor Ionescu

Academia de Studii Economice
 

Download:

textul articolului

 

© 2008 Revista de Marketing Online