Număr curent Arhivă Căutare Condiţii de redactare Colegiu editorial Colectiv redacţional Despre noi
 
Volumul 6, Numărul 1
 

Utilizarea planificării strategice orientate spre piaţă în vederea introducerii produselor ecologice româneşti pe pieţe Europene
Using market-oriented strategic planning to introduce Romanian organic products on European markets

Rezumat:

Agricultura este una din ramurile importante ale economiei naționale. Dar ultimii 20 de ani au demonstrat că tehnicile de producție deficitare fac ca acest sector să nu fie unul aducător de bunăstare. Lucrarea de față propune o altă abordarea a întregului sistem agricol. Punând în slujba economiei, planificarea strategică orientată spre piață, vom găsi o soluției de reorientarea a producției spre activități cu adevărat profitabile. Plecând de la această idee descoperim că trebuie să punem în valoarea resursele pe care le avem și nu cele care ne lipsesc. În cazul de față dacă facem o analiză a mediului de marketing vedem că lipsa tehnologiei, a îngrășămintelor chimice și a forței excesive ocupate în agricultură sunt tratate ca fiind elemente negative ce trebuie înlăturate. Prin această lucrare considerăm că perspectiva trebuie schimbată și acestea să fie considerate adevărate puncte forte iar împreună cu o planificare strategică orientată spre piață să treceam la o producție agricolă ecologică de masă.
 

 

Autori:

Mihai Ioan Roşca

Academia de Studii Economice
Florin Tudor Ionescu

Academia de Studii Economice
 

Download:

textul articolului

 

© 2012 Revista de Marketing Online