|
Rezumat: |
Comunicarea de marketing a devenit
un fenomen extrem de important prin amploarea şi implicaţiile sale
asupra vieţii organizaţiilor şi a societăţii în general. Ca şi
individul, organizaţiile se află într-o permanentă comunicare cu
componentele mediului în mijlocul căruia îşi desfăşoară activitatea.
Succesul unei organizaţii, atât din punct de vedere economic şi
financiar, cât şi pe plan social, este condiţionat de modul în care
managerii organizaţiei abordează problemelelegate de iniţierea şi
derularea procesului de comunicare. O incursiune în istoria
comunicării specifice marketingului este utilă pentru înţelegerea
locului pe care îl ocupă în activitatea de ansamblu a unei companii
şi a rolului pe care îl joacă în politica sa globală. Atât din punct
de vedere practic, cât şi pe plan conceptual, comunicarea de
marketing s-a dezvoltat în strânsă legătură cu filosofia de
marketing. Dacă vechiului concept de marketing îi corespunde o
comunicare raţională, axată pe produs şi pe caracteristicile fizice
ale acestuia, noul concept de marketing determină organizaţiile
să-şi modifice discursul, introducând comunicarea bazată pe
argumente emoţionale. În acest context, rolul mărcii, ca vector
comunicaţional, devine esenţial.
|
|