Autorii ale căror articole vor fi
acceptate pentru publicare vor trebui să trimită o scurtă
bibliografie.
Identificarea autorilor
Lucrările vor fi
evaluate printr-un sistem dublu orb. Din această cauză nu vor fi
acceptate lucrări care în text conţin referiri la autor(i) sau la
instituţia la care acesta este afiliat.
Formatul articolelor
Ca regulă generală,
lucrările trimise trebuie să aibă între 2000 şi 6000 de cuvinte,
excluzând tabelele şi figurile. Acele articole ce nu respectă
această regulă vor putea fi publicate, prin excepţie, în funcţie
de gradul în care contribuie la dezvoltarea înţelegerii
fenomenelor asociate marketingului. Articolele pot conţine orice
combinaţie de text, tabele, grafice, animaţii sau componente
audio. Editorii Revistei de Marketing Online vor face eforturi
pentru a publica diferitele tipuri de prezentare trimise.
Lucrările pot conţine hiperlegături către resurse externe,
disponibile gratuit prin Internet.
Lucrările trebuie
tehnoredactate în limba română, în Microsoft Word, folosindu-se
stilul „Times New Roman”, cu o înălţime de 12 puncte. Titlurile
din corpul lucrării vor fi evidenţiate prin centrare şi un cord de
16 puncte înălţime, în timp ce subtitlurile vor fi indentate la
nivelul primului paragraf, vor avea o înălţime de 14 puncte şi
corpul literelor de tip italic. Distanţa dintre rânduri, respectiv
dintre paragrafe va fi cea normală, de tip „Single”. Paragrafele
vor folosi o aliniere de tip „justified”.
Paginile vor fi
numerotate consecutiv începând cu prima pagină de după paragraful
conţinând cuvintele cheie traduse în limba engleză. Numerotarea se
va face în partea de jos a paginii, centrat. Vor fi folosite
pagini de tip A4, orientate vertical, având margini de 3cm. Textul
lucrării va fi încadrat într-o singură coloană.
Prima pagină
Pe prima pagină a
lucrării va fi prezentat titlul acesteia, în limba română şi în
limba engleză. Cele două titluri vor fi precedate de cuvintele „Titlu:”,
respectiv „Title”. Două rânduri sub titlu vor fi precizaţi autorii.
Pe rânduri distincte şi succesive vor fi trecute numele autorilor
(pentru fiecare autor va fi precizat la începutul rândului
cuvântul „Autor:”), afilierea acestora (rândul corespunzător
debutând cu sintagma „Afiliere:”), respectiv adresele de e-mail.
Două rânduri sub locul
în care este precizat e-mail-ul ultimului autor va fi prezentat
abstractul lucrării, primul cuvânt de pe acest rând fiind
„Abstract:”. Abstractele vor fi scrise într-un singur paragraf, ce
va avea 100 – 200 de cuvinte.
Dupa abstract vor fi
precizate 3 până la 7 cuvinte cheie. Acestea vor fi precedate de
formula „Cuvinte cheie:” şi vor fi separate prin virgulă.
Cuvintele cheie vor fi traduse şi în limba engleză, pe rândul
imediat următor, rând care va debuta prin cuvântul „Keywords:”. La
sfârşitul acestui paragraf se va trece la o pagină nouă, de unde
va debuta textul propriu-zis al lucrării.
Citarea în text
Revista de Marketing
Online încurajează citarea surselor de informare în textul
articolelor, nu prin note de subsol. Astfel, referinţele vor apare
între paranteze, indicându-se doar numele de familie al autorului
(sau al autorilor), respectiv anul în care a fost publicată
lucrarea citată (ex.: (Ionescu, 2005)). Dacă numele autorului este
menţionat într-o propoziţie, acesta ar trebui urmat de precizarea,
între paranteze, a anului de apariţie al lucrării citate.
O prezentare amănunţită
a citării în corpul lucrării poate fi găsită pe pagina despre
citările în text.
Ilustraţii:
Ilustraţiile precum tabelele şi figurile cuprind grafice, scheme,
diagrame, şi fotografii. Încercaţi să simplificaţi cât mai mult
posibil fiecare figură şi numerotaţi clar, cu cifre arabe (de ex:
Tabelul 1, Tabelul 2, Figura 1, etc.) apoi treceţi titlul acesteia.
Numărul şi titlul ar trebui să apară pe aceeaşi linie, deasupra
ilustraţiei, centrat. Sub aceasta trebuie menţionată sursa datelor.
În interiorul acestor paranteze nu vor fi utilizate semne de
punctuaţie, decât în cazul în care sunt citate mai multe surse în
interiorul aceleiaşi paranteze.
Note de subsol:
Pentru că note lungi şi explicaţii laborioase pot distrage
cititorii de la ideile pe care le prezentaţi în cadrul unui
lucrări, este recomandabil să utilizaţi note de subsol pentru a
face precizările dorite. În interiorul textului se plasează un
numeral imediat după textul căruia doriţi să-i asociaţi explicaţia
în cauză, fiind formatat ca superscript. Notele de subsol sunt
nemerotate consecutiv, în ordinea în care apar în lucrare.
Bibliografia
Bibliografia lucrării
trebuie adăugată la sfârşitul acesteia, pe o pagină nouă, ce va
avea ca titlu cuvântul „Bibliografie”. O prezentare detaliată a
modului în care trebuie scrise referinţele
bibliografice găsiţi în pagina dedicată acestui subiect.
Drepturi de autor
Legea drepturilor de autor interzice ca un manuscris să apară în
mai multe publicaţii cu drept de autor. În momentul în care un
articol este publicat în Revista de Marketing Online autorul (autorii)
garantează că acesta nu a apărut în nici o altă publicaţie.
Autorii sunt responsabili pentru a obţine permisiunea de a folosi
texte sau alte materiale incluse în articolele trimise către
Revista de Marketing Online care sunt protejate conform Legii
drepturilor de autor.
© 2007 Revista de Marketing Online