|
Rezumat: |
Īn mod tradiţional, una dintre cele
mai importante şi mai frecvente activităţi ale unui departament de
marketing constă īn gestionarea unor volume mari de date acumulate
de-a lungul timpului, de consultare a variate baze de date
cantitative, de grafică sau multimedia in stare offline sau online,
orientate spre piaţă (market-oriented), date care provin din
cercetările de marketing, de la alte organizaţii şi care impun
operativ consultarea interactivă şi de o manieră flexibilă şi
consistentă prin operaţii de integrare, sintetizare şi agregare, de
reorganizare şi stocare, de gestionare şi procesare īn raport de
obiectivele de marketing. Acestea se constituie īn surse de
informaţii esenţiale īn procesul de fundamentare a deciziilor, atāt
la nivelul activităţilor de marketing, cāt şi īn ansamblul
organizaţiei. Tehnicile moderne din domeniul IT&C fac īnsă posibilă
o analiză mult mai rapidă şi mai eficientă a acestor date, practic
īn timp real, īn ciuda eventualelor distribuţii geografice. Această
lucrare īşi propune prezentare unor situaţii teoretice şi practice
īn care tehnici de tip OLAP sau data mining eficientizează
activitatea profesioniştilor īn domeniul marketingului.
|
|