|
Rezumat: |
Evoluţia sectorului financiar-bancar
pe parcursul ultimelor decade a fost marcată de schimbări majore ale
mediului de afaceri, datorate în principal privatizării, diminuării
restricţiilor legislative şi modificărilor tehnologice survenite în
cadrul acestui sector economic, în multe ţări europene, inclusiv în
România. Analiza mediului de marketing devine în acest context un
proces esenţial în încercarea organizaţiilor financiar-bancare de a
dobândi noi avantaje concurenţiale, reprezentând o etapă obligatorie
în procesul de planificare strategică. Analiza sau auditul de
marketing conţine atât o componentă de natură internă ce se
focalizează asupra cercetării variabilelor aflate sub controlul
direct al organizaţiei (auditul intern), cât şi o componentă de
natură externă, cuprinzând analiza ansamblului de factori exogeni
organizaţiei, ce îi influenţează activitatea în mod permanent
(auditul extern). Analiza SWOT reprezintă o tehnică des utilizată de
managementul organizaţiei în sistematizarea informaţiilor colectate
în urma realizării auditului de marketing sub forma punctelor forte
şi slabe ale întreprinderii, precum şi a oportunităţilor şi
ameninţărilor identificate în mediul extern.
|
|