Număr curent Arhivă Căutare Condiţii de redactare Colegiu editorial Colectiv redacţional Despre noi
 
Volumul 1, Numărul 3
 

Atragerea, retenţia şi recāştigarea clienţilor: priorităţi de marketing relaţional
Customer Acquisition, Retention and Recovery: Relationship Marketing Priorities

Rezumat:

Orientarea organizaţiilor spre marketingul relaţional a adus īn prim plan trei concepte a căror importanţă a crescut semnificativ īn ultimul deceniu: atragerea, retenţia şi recāştigarea clienţilor pierduţi. Īn mod firesc, se prefigurează īntrebarea privind gradul de prioritate al atragerii şi respectiv al menţinerii clienţilor. Răspunsul corect nu trebuie să contrapună cele două laturi ale aceluiaşi proces de dezvoltare a valorii fluxurilor viitoare de profit generate de portofoliul de clienţi al organizaţiei. Īn esenţă, fiecare organizaţie trebuie să realizeze simultan demersuri pentru atragerea şi retenţia clienţilor, investind īnsă un volum diferit de resurse īn fiecare dintre cele două arii, īn funcţie de stadiul de evoluţie a organizaţiei, produsului/mărcii şi pieţei. Opţiunile managerilor şi specialiştilor de marketing se pot īndrepta spre strategii ofensive, de atragere a unor noi clienţi, sau spre strategii defensive, de menţinere a clienţilor actuali. Articolul analizează atragerea şi retenţia clienţilor, din perspectiva marketingului relaţional. Totodată prezintă aspectele majore la care se referă atragerea, retenţia şi recāştigarea clienţilor pierduţi.
 

 

Autor:

Carmen Bălan

Academia de Studii Economice
 

Download:

textul articolului

 

© 2007 Revista de Marketing Online