|
Rezumat: |
Asigurările au astăzi, în ţările dezvoltate, statutul de produse care răspund unor nevoi primare, iar catastrofele din ultima vreme au arătat că sunt indispensabile pentru menţinerea unui nivel ridicat al securităţii sociale, pentru protecţia sănătăţii şi vieţii persoanei, pentru protecţia avutului acesteia. Principalele tendinţe de pe piaţa mondială a asigurărilor sunt globalizarea pieţelor, tendinţele de consolidare şi de convergenţă, precum şi apariţia unor canale moderne de distribuţie. Pentru a se adapta cu succes schimbărilor de mediu asigurătorii au nevoie de o bună cunoaştere a caracteristicilor pieţei şi în consecinţă au nevoie de o activitate de marketing coerentă. Tendinţele actuale de pe piaţa mondială a asigurărilor fac ca o alternativă viabilă la marketingul global să fie marketingul multicultural, deoarece activitatea de marketing în asigurări trebuie să ţină seama de caracteristicile particulare ale modului de percepţie, de atitudinea şi comportamentul specific al consumatorilor din arii culturale diferite.
|
|