|
Rezumat: |
La nivelul politicii de produs, cercetarile de marketing īsi gasesc aplicabilitatea īn studii privind lansarea pe piata a unui produs nou, evaluarea satisfactiei consumatorilor, studierea imaginii produsului īn rāndul consumatorilor s.a. Lansarea pe piata a unui produs nou face apel la cercetarile de marketing pe tot parcursul acestui proces. Astfel, īn cadrul etapei de generare a ideilor de produs nou sunt utilizate o serie de metode de cercetare calitativa precum: brainstorming, analiza morfologica, listarea atributelor, sinectica, matricea descoperirilor. Testarea de concept se face folosind cercetari calitative de tip focus-group sau interviu īn profunzime sau cantitative de tip ancheta. La nivelul testarii de acceptabilitate metodele de cercetare sunt folosite īn mai multe directii: testarea prototipului, testarea numelui, testarea ambalajului. Evaluarea satisfactiei consumatorilor urmare a consumului/utilizarii noului produs este de asemenea un domeniu īn care se utilizeaza cāt mai intens cercetarile de marketing, fiind dezvoltate īn acest sens instrumente specifice.
|
|