Număr curent Arhivă Căutare Condiţii de redactare Colegiu editorial Colectiv redacţional Despre noi
 
Volumul 5, Numărul 1
 

Principii şi şcoli de gândire în marketingul relaţional
Principles and Schools of Thought in Relationship Marketing

Rezumat:

Dezvoltarea marketingului relaţional s-a datorat schimbărilor apărute în coordonatele mediului de afaceri internaţional pe parcursul ultimelor decade, concretizate într-o intensificare a concurenţei şi maturizare vizibilă a pieţelor. Optimizarea valorii clienţilor, focalizarea activităţilor economice asupra unor stakeholderi multipli şi cooperarea interdepartamentală devin priorităţi manageriale, potrivit acestei noi orientări din evoluţia gândirii de marketing. în teoria relaţională s-au detaşat ca importanţă trei şcoli de gândire: şcoala nordică, şcoala bazată pe cercetările întreprinse de Grupul de Marketing Industrial şi Aprovizionare şi şcoala anglo-australiană, fiecare având la bază o serie de componente şi trăsături specifice în funcţie de domeniul de interes şi industria în care s-au dezvoltat.
 

 

Autor:

Alina Filip

Academia de Studii Economice
 

Download:

textul articolului

 

© 2011 Revista de Marketing Online