Număr curent Arhivă Căutare Condiţii de redactare Colegiu editorial Colectiv redacţional Despre noi
 
Volumul 5, Numărul 1
 

Percepţia studenţilor despre calitatea serviciilor de învăţământ superior
Service Quality Perceptions of Students

Rezumat:

Standardele din ce în ce mai ridicate şi dinamica pieţei au determinat universităţile să-şi regândească strategiile, pentru a rămâne competitive. Studenţii au ajuns în postura de a alege instituţiile în funcţie de preferinţe. În aceste condiţii, opinia studenţilor este fundamentală pentru evaluarea calităţii serviciilor de învăţământ, deoarece ei sunt adevăraţii consumatori ai acestor servicii şi din acest motiv pot fi consideraţi cei mai potriviţi judecători. Articolul de faţă va demonstra apartenenţa învăţământului la sfera serviciilor şi va reliefa o privire de ansamblu asupra nevoilor şi cerinţelor studenţilor Facultăţii de Marketing, a satisfacţiei acestora faţă de calitatea serviciilor de învăţământ. De asemenea, lucrarea va avea ca obiectiv determinarea domeniilor deficitare ale serviciului de învăţare-predare, având la baza modelul SERVQUAL adaptat. Nu în ultimul rând, lucrarea va determina cea mai importantă dimensiune a calităţii învăţământului pentru studenţi, dintre fiabilitate, receptivitate, competenţă, comunicare, înţelegerea studentului, securitate şi tangibilitate. Pentru acestea se vor utiliza informaţii primare obţinute printr-o cercetare directă, ce au la bază un chestionar autoadministrat.
 

 

Autor:

Alina Olteanu

Academia de Studii Economice
 

Download:

textul articolului

 

© 2011 Revista de Marketing Online