|
Rezumat: |
Planificarea de marketing reprezintă una dintre cele mai importante responsabilităţi în managementul unei organizaţii. Alături de planul de marketing, planificarea orientează viziunea unei organizaţii dinspre exterior spre interior. Dezvoltarea Internetului a determinat numeroase schimbări în planificarea şi implementarea activităţilor de marketing ale organizaţiilor. Utilizarea tehnicilor de marketing online a îmbunătăţit calitatea obiectivelor şi a strategiilor formulate în planurile de afaceri ale organizaţiilor. Numărul utilizatorilor online a crescut rapid, la fel şi eficienţa programelor derulate. În marketingul social, reorientarea organizaţiilor nonprofit spre mediul virtual a creat premisele unei comunicări mai rapide şi mai eficiente. Cu toate acestea, există încă numeroase probleme legate de modul de relaţionare a organizaţiilor nonprofit cu grupurile ţintă. Articolul de faţă doreşte să ofere organizaţiilor nonprofit şi practicienilor în domeniu un punct de plecare în proiectarea programelor de marketing social în mediul online. Se urmăreşte astfel integrarea tehnicilor de marketing online în activităţile de planificare ale organizaţiilor nonprofit. În realizarea obiectivului, articolul prezintă o comparaţie între paşii necesari a fi parcurşi în programele de marketing social clasic şi cei ai programelor sociale cu componentă online. Rezultatele obţinute în urma evaluării practice, arată că eficienţa reprezintă rezultatul direct al urmăririi etapelor aferente planificării unui program social.
|
|