Număr curent Arhivă Căutare Condiţii de redactare Colegiu editorial Colectiv redacţional Despre noi
 
Volumul 5, Numărul 3
 

Principalii vectori ai adopţiei comerţului electronic pentru minimizarea efectului crizei europene: O analiză a politicilor naţionale
Main Vectors of e-Commerce Adoption as a Solution to Reducing European Economic Crises Effects: An Analysis of Country Specific Policies

Rezumat:

Comerţul electronic, împreună cu alte componente cheie ale economiei digitale, este considerat a oferi o creştere economică durabilă, atât de necesară pentru a depăşi criza financiară actuală. Această lucrare îşi propune să identifice, să descrie şi să testeze principalii factori ai adoptării comerţului electronic de către utilizatorii de internet care cumpără bunuri şi servicii pentru nevoi private. Bazat pe cercetări anterioare, studiul are la bază trei variabile pentru a explica adoptarea comerţului electronic, concretizate într-un model de regresie liniară: rata de penetrare a internetului broadband sau procentul din populaţie care deţine abonament de bandă largă; rata de utilizare a internetului sau procentul din populaţie reprezentând utilizatori frecvenţi ai internetului şi disponibilitatea comerţului electronic sau ponderea comerţului electronic în cifra de afaceri totală a întreprinderilor. Un model econometric este apoi format şi testat împotriva a patru ipoteze: homoscedasticitate, autocorelare, normalitate şi multicoliniaritate. Eşantionul de date utilizat pentru estimarea modelul propus este format din 21 de ţări europene, membre ale UE, pentru care date secundare oficiale au fost disponibile. Modelul sugerează o relaţie puternică şi directă între adoptarea comerţului electronic şi variabilele independente, arătând că oamenii din ţările cu cea mai mare pondere a ratei de utilizare a internetului, cea mai mare infrastructură de internet şi cu o pondere majoră a ˆntreprinderilor ce tranzacţionează online, sunt cei mai dornici de a face cumpărături online sau, altfel spus, să îmbrăţişeze comerţul electronic.
 

 

Autori:

Claudia Iconaru

Academia de Studii Economice
Octav-Ionuţ Macovei

Academia de Studii Economice
 

Download:

textul articolului

 

© 2011 Revista de Marketing Online