|
Rezumat: |
Alimentaţia de tip fast-food cristalizează temerile privitoare la standardizarea alimentaţiei și pe acelea referitoare la ascendentul culturii americane asupra lumii, fiind privită adesea ca o formă de imperialism cultural. Produsele fast-food, originare din SUA, sunt considerate de criticii acestui fenomen drept responsabile de erodarea interesului pentru tradiţiile culinare locale şi de afectarea continuității acestora în spaţiile în care au pătruns. De aceea, corporaţiile producătoare de fast-food sunt adesea privite ca o paradigmă a imperialismului cultural. Pornind de la rezultatele unor cercetări efectuate la nivel internațional și național, în lucrare sunt evidențiate principalele aspecte care stau la baza preferinței tinerilor pentru alimentația de tip fast-food. Consumul unor astfel de alimente este asociat cu ideea de independență, de distracție cu prietenii și de a fi departe de controlul exercitat de părinți. În plus, în alegerea alimentelor, tinerii sunt seduși de latura senzorială a acestora, fiind mai puțin interesați de beneficiile nutriționale. Prin prezentarea unei analize a profilului nutrițional al produselor de tip fast-food și evidențierea dezechilibrelor și a riscurile la care este expus consumatorul în cazul unui consum exagerat, lucrarea poate avea și un caracterul educativ pentru noua generație de consumatori.
|
|