Număr curent Arhivă Căutare Condiţii de redactare Colegiu editorial Colectiv redacţional Despre noi
 
Volumul 1, Numărul 4
 

Organizarea demersului publicitar in contextul pietelor internationale: Óntre filosofia corporativa si conditiile de piata
Advertising Agencies on International Markets
- Corporate Philosopy Vs Market Reality -

Rezumat:

Publicitatea reprezintă cea mai vizibilă formă a comunicaţiei de marketing şi, cel puţin pentru pieţele de consum, cel mai important instrument strategic de la nivelul mixului promoţional. Particularităţile acesteia, dublate de condiţiile specifice ale mediului de afaceri internaţional au condus în practică, dar şi în literatura de specialitate, la conturarea unor serii de decizii particulare ce pot avea un potenţial efect asupra eficienţei demersului de comunicare la nivel internaţional. Printre cele mai importante decizii care trebuie luate în legătură cu publicitatea internaţională se numără: standardizarea sau adaptarea publicităţii internaţionale, centralizarea sau descentralizarea deciziei publicitare, selectarea agenţiei de publicitate şi relaţia anunţător – agenţie, regulamentele ce privesc publicitatea. Toate aceste decizii, în ceea ce priveşte publicitatea internaţională, se fundamentează pe înţelegerea pieţelor externe, prin tot ce presupune acest lucru – o bună definire a aşteptărilor şi dorinţelor consumatorilor dublată de identificarea soluţiilor optime pentru rezolvarea, în condiţii de profitabilitate, a acestor aşteptări.
 

 

Autor(i):

Bogdan Nichifor

Universitatea din Bacău
Luminiţa Zaiţ

Universitatea din Bacău
Ioana Barin

Universitatea din Bacău
 

Download:

textul articolului

 

© 2007 Revista de Marketing Online