Număr curent Arhivă Căutare Condiţii de redactare Colegiu editorial Colectiv redacţional Despre noi
 
Volumul 4, Numărul 4
 

Conţinutul şi rolul planificării în ştiinţa marketingului
The Content and Role of Planning in Marketing Science

Rezumat:

Toate întreprinderile din zilele noastre, indiferent de domeniul în care acestea îşi desfăşoară activitatea, operează într-un mediu de marketing ce se confruntă cu o serie de incertitudini. Astfel, pentru ca o întreprindere să aibă succes pe o anumită piaţă, aceasta trebuie să fie supusă în permanenţă unui proces de adaptare la modificările ce survin pe parcurs, chiar dacă unele medii de marketing prezintă grade mai mari de predictibilitate prin comparaţie cu altele. În decursul timpului, întreprinderile au încercat de fiecare dată să identifice diverse modalităţi prin intermediul cărora să reuşească să facă faţă cu mai multă uşurinţă incertitudinilor care reprezentau inamicul cel mai de temut al acestora. După o multitudine de încercări, care au avut ca scop slăbirea sau chiar anihilarea acestui inamic, întreprinderile au reuşit, în cele din urmă, să identifice cea mai puternică armă prin intermediul căreia bătălia putea fi definitiv cāştigată. Această armă de luptă este cunoscută în literatura de marketing sub numele de planificare.
 

 

Autor:

Florin Tudor Ionescu

Academia de Studii Economice
 

Download:

textul articolului

 

© 2010 Revista de Marketing Online